Het einde van het jaar is hét moment om je administratie op orde te brengen. Openstaande facturen blijven niet vanzelf opgelost, en in januari wil je met een schone lei beginnen. De feestdagen & debiteurenbeheer spelen een belangrijke rol deze periode. Bovendien hebben veel bedrijven tijdens de feestdagen een beperkte bezetting en veel laatste regelzaken, wat vertraging in betalingen kan opleveren.
3 tips voor effectief debiteurenbeheer tijdens de feestdagen.
- Stuur op tijd herinneringen. Licht je klanten in over openstaande facturen voordat de feestdrukte begint. Ook voor andere bedrijven zijn de feestdagen een drukke periode.
- Communiceer helder. Geef aan wanneer je bedrijf gesloten is en wat de laatste betaaldata zijn. Mochten er toch vragen zijn, dan weet de klant wanneer ze bij je terecht kunnen.
- Werk samen met een specialist. Geen zin in gedoe? Besteed je debiteurenbeheer uit zodat jij je kunt focussen op wat écht belangrijk is.
Een strak debiteurenbeheer zorgt niet alleen voor rust in je hoofd, maar ook voor een gezonde cashflow. Dat is wel zo fijn in een drukke periode en het geeft een fijne start voor het nieuwe jaar. Met de juiste aanpak kunt u veel problemen voorkomen. Daarom wensen wij iedereen hele fijne feestdagen toe. Op naar een nieuw jaar vol kansen, stabiliteit en financiële gezondheid!